piątek, 13 lutego 2015

Lofoty - widoki górskie:)

Pogoda nie może się ostatnio zdecydować, czy chce być zimowa, czy wiosenna czy jeszcze inna.. W weekend mieliśmy zawieje i zamiecie śnieżne, dziś Wiosna prawie.. Do tego obecnie zachmurzenie to chyba ze 200% i tak ma być do niedzieli..Nie zaszkodzi zatem kolejna porcja baaardzo letnich, słonecznych i błękitnych wspomnień:)
Następny nasz dzień na Lofotach to była wycieczka na Reinebringen - punkt widokowy w pobliżu miejscowości Reine. Po tych wszystkich godzinach w samochodzie uznaliśmy, że piesza wycieczka to jest to, co nam potrzeba.. Ha:) Wygląd góra miała dosyć niewinny, przewodnik twierdził, że dojście na szczyt i z powrotem zajmuje około 1,5 godziny..
Na początku podejścia przywitała nas taka informacja:) Ale co tam, idziemy dalej:):)
Warto było, bo widoki fantastyczne, a im wyżej tym oczywiście piękniejsze..

Zaskoczenie, że za kołem podbiegunowym są taaakie rośliny:))

Ścieżka:))) Trzeba przyznać, że dosyć strome są tam miejscami podejścia.. i podłoże nieco niestabilne.. Ale prawdziwym bonusem było SŁOŃCE i temperatura ze 30C:)))

Jednak warto było wspiąć się na szczyt, mimo piekielnego upału:)) Najbardziej zaskakujący widok  to owo pełnowymiarowe boisko piłkarskie:))

A to Reine - kolejna cudna miejscowość
Na Lofotach są fantastyczne plaże.. Tego dnia nawet woda miała sprzyjającą kąpieli temperaturę (zwykle ma około 10C):))) Spotkaliśmy fińskie Dziecko, które przesiedziało w wodzie całe popołudnie bo twierdziło, że drugiej takiej okazji może długo nie być:))

Kemping za miejscowością Ramberg

A tu widać rozmiar i majestat lofotowych gór:)

Nasze gospodarstwo:))
I widok z namiotu około godziny 23:))
Piątek mamy i kolejny weekend - zatem wszystkiego dobrego Kochani!

1. Warto było wspinać się do góry, bo widoki są bajeczne. Pogodę miałaś przepiękną, może nawet za gorąco. Na plaży z prawie białym piaskiem też byłam, ale chętnych do kąpieli nie było. Mnie tam trudno było zasnąć z powodu dnia w nocy :). Pozdrawiam.

1. Witaj Gigo:) Ze spaniem w istocie nie jest łatwo, bo organizm na widok słonka przez 24h wcale nie chce się zmęczyć:) Podobno ubiegłoroczne upały były czymś niezwykłym w Norwegii i kąpiel była wielką przyjemnością:) Pozdrowienia serdeczne!

2. Przepiękne widoki. To miejsce z boiskiem i z mostami łączącymi małe wysepki jest boskie.

1. Witaj Aniu:) To prawda - widoki są tam warte wszystkich podróżnych niewygód:) A norweskie mosty i tunele to cuda same w sobie:) Pozdrowienia serdeczne!

3. o rany, jakie widoki! świetna relacja, uśmiałam się z dzieciaka, które wykorzystywało pogodę ;-))) i ta jasność o 23!
    super!

1. Cześć Aguś! Dziecko wiedziało co robi:))) Bo plaże tam jak widać cudne, woda krystalicznie czysta, a jeszcze jak trafiła się w miarę ciepła:))) woda... A jak zaczął się przypływ - były jeszcze spore fale - same radości:) No i jasno przez 24h:))) Tylko się bawić! Serdeczności!

4. Wspaniała wycieczka! Piękne zdjęcia z góry tylko ja mam lęk wysokości i ciekawe czy dałabym radę;) Pozdrowienia i wrzucaj więcej bo ja łasa na takie widoki:)

1. Cześć Polinko! Myślę, że powolutku na każdą górę można:))) Zdjęcia następne będą, chociaż górzystych coraz mniej, niestety, bo góry się zaczęły kończyć:))) Środkowa Norwegia wygląda zupełnie inaczej.. Dobrego weekendu!

5. Aniu uwielbiam Twoje zdjęcia z wypraw!!!
    Obłędnie (!!!!!), cóż można jeszcze napisać?:)))
    Widok ze szczytu niesamowity, te auta jadące tam w dole, no i boisko...
    No i widok z namiotu też niesamowity:)
    U nas zapowiada się piękny weekend, słonko już grzeje, wiosna znów...
    Pozdrowienia serdeczne i uściski!!!

1. Cześć Kasiu:) Dziękuję za miłe słowa:) Sama z przyjemnością wracam do tych obrazków, szczególnie, że pogoda bardzo w kratkę:) Sobotę mieliśmy wiosenną, dziś szaro, buro i mgliście.. I wtedy te letnie błękity i wspomnienie upału dobrze powspominać:) Dobrego tygodnia!

6. Jak zwykle przepiękne widoki. Dzięki Tobie i Twoim zdjęciom mogę zobaczyć tyle pięknych miejsc, do których pewnie sama nigdy bym nie dotarła i nie zobaczyła.

1. Fajnie, że przydają się takie wirtualne wycieczki:) I wiesz Ewuś? Trzeba marzyć, bo marzenia naprawdę się spełniają:) Myśmy wiedzieli, że Norwegię odwiedzimy, trochę trwało zanim tam dotarliśmy, ale udało się! Pozdrowienia serdeczne!

7. Aniu, kolejny raz oglądam Twoje doskonałe zdjęcia i aż mi trudno uwierzyć, że pochodzą z Norwegii, spod koła podbiegunowego. Cudne widoki. Dla takich krajobrazów warto było wspinać się na górę.
    Miłego weekendu.
    Pozdrawiam serdecznie:)

1. Witaj Łucjo:) Rośliny również nas zaskoczyły:))) Mieliśmy wyobrażenie o Północy raczej takie, że tam wszędzie tundra i takie maluchy raczej rosną.. A okazało się, że dobrze sobie radzą i większe egzemplarze:) Dziękuję Ci za miłe słowa i cieszę się z Twoich powrotów - ja również często wracam do Twoich różnych postów:) Dobrego tygodnia życzę!

8. Jeszcze jeszcze! Moge bez konca ogladac takie zdjecia!:))

1. Cześć Irenko:) Będą, będą jeszcze następne:) Pozdrowienia serdeczne!

9. Piękne zdjęcia! O wyprawie na Lofoty marzę od dawna. A potem to już tylko Nordkapp i zorza...
    Odnalazłam na Twoim blogu bliskie mi klimaty.
    Pozdrawiam:)
    Reniferowa

Dziękuję za Wasze komentarze :)