niedziela, 16 listopada 2014

Pozdrowienia z Göteborga:)

Kolejne spotkanie ze Szwecją:) Bardzo udane:) W poprzedni weekend nasze starsze Dziecię urządzało urodziny - tradycją jest, że opuszczamy dom podczas tego przedsięwzięcia... No i w tym roku udaliśmy się do Göteborga. Jest to drugie pod względem wielkości miasto w Szwecji, siedziba dużych koncernów - Volvo i SKF.. No i jak to w Skandynawii, mimo, że miasto półmilionowe - spokój, porządek, ogólne wrażenie - bardzo pozytywne:) Sporo spacerowaliśmy, bo pogoda była bardzo fajna (jak na listopad i Skandynawię) - cieplej niż w Gdańsku:) I na razie kilka takich listopadowych göteborskich obrazków..
Kolejny raz przekonałam się, że Szwecja wcale nie jest płaska:) W Göteborgu jest sporo chodzenia "pod górkę"i sporo schodów:))

Warto pooglądać to miasto - jest w Göteborgu fajne Muzeum Sztuki, a w nim obrazy Moneta, Van Gogha i Picassa jak również artystów sztuki nordyckiej -  między innymi Carla Larssona, Pedera Severina Krøyera, Andersa Zorna. Zachwyciło nas Universum i Muzeum Historii Naturalnej z jedynym na świecie wypchanym wielorybem:) No i Muzeum Volvo:) Ale o tych miejscach - w następnych odcinkach:)
Dobrej niedzieli i nadchodzącego tygodnia Kochani!

1. No proszę, jakie z Was podróżniki:))) Ot, tak sobie na weekend wyskoczyli ( dobrze, że mamy też te przedłużone:)
    No tam mnie jeszcze nie poniosło, ale pragnęłabym:) Ściskam!

1. Witaj Lewkonio:) W tym konkretnym terminie - urodzin Syna to lepiej oddalić się z domu:) Przychodzi takich 20 panów, każdy z komputerem i grają sobie przez noc... I KOMENTUJĄ i ogólnie jest... no właśnie:) A do Szwecji pojedziesz, zobaczysz! Marzenia się spełniają! Bardzo dobrego tygodnia Kochana!

2. Fajnie tak wymknąć się na weekend gdzieś w teren :)) Miłe migawki, fajnie było z Wami pospacerować :)))

1. Dokładnie tak:) Dzięki takim sprawom listopad szybciej mija:) I dobrze! Pozdrowienia serdeczne!

3. Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu! Fajnie było i polecam - mimo, że to duże miasto, nie czuje się pośpiechu i tłoku:) Dobrego tygodnia!

4. hihihihi.....G. znam niestety tylko z zabaw w Eurobiznes:)))

1. :))))) No to teraz i kilka obrazków do kompletu:) Miasto jest cudne no i jest siedzibą VOLVO:))) Maja tam w muzeum takie cacka, że ojjjjj:) Pozdrowienia serdeczne!

5. Piekne miasto, piekne zdjecia! Dziekuje za kolejna wycieczke :) Jola

1. Witaj Jolu:) Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa! Dobrego tygodnia Wam życzę i zdrówka!

6. Wspaniała listopadowa wycieczka, piękne zdjęcia... no i fajowy zwyczaj!
    Świetnie, że i tam pogoda dopisała:)
    Czekam na więcej:)
    Pozdrawiam cieplutko!!!

1. Witaj Kasiu:) W istocie zwyczaj fajny - bo i Dziecię zadowolone (w tym roku świętowanie trwało 4 dni) a my oglądamy różne kawałki świata:) Pogoda tam przez Prąd Zatokowy lepsza niż u nas:) Więcej będzie niebawem, chociaż pierwsza w kolejce czeka Norwegia:) Pozdrowienia serdeczne!

7. Z Gdańska płynęliście?Chyba tak,bo moja szwagierka osttanio płynęła do Szwecji własnie z Gdańska.Daj mi znać czy to droga wyprawa,może skuszę się z moim mężem:)Tylko napisz proszę co z noclegiem?Ostatnio właśnie myślałam o tym,że mieszkamy przy porcie a nigdy,nigdzie nie płynęłam:)A tak przy okazji,nawaliła mi poczta.Mój nowy email:attea70@wp.pl

1. Cześć Beatko! Tym razem zdaliśmy się na samolot - promy od nas pływają albo do Karlskrony albo do Nynäshamn koło Sztokholmu. Bilety lotnicze do różnych miast w Szwecji i w Norwegii są w przyzwoitych cenach, a jeszcze jak kupuje się je z wyprzedzeniem to tym bardziej cena jest fajna. Co do noclegu to korzystaliśmy z hostelu który nazywa się Linné Hostel (znajdziesz przez booking.com) Nie pamiętam ile płaciliśmy za nocleg, rezerwowaliśmy ten hostel sierpniu:) W każdym razie jak na Szwecję cena była przyzwoita. Ten konkretny hostel położony jest blisko centrum, koło przystanku autobusowego, blisko sklepu Willi's - sporo plusów.. Warunki... Można by dyskutować - lepiej wygląda na zdjęciach niż w rzeczywistości. Ale 2-3 noce można wytrzymać:))) Dojazd z lotniska do miasta to koszt około 25 sek (bilet jednorazowy komunikacji miejskiej, lub 30 sek - transport prywatny.. Ogólnie w Skandynawii tanio nie jest, wiadomo... Ale wydaje mi się, że wyprawy tego typu (tanie linie plus hostel) - można śmiało planować:))) Pozdrowienia serdeczne!

8. Wypchany wieloryb? O matko... Ciekawość mnie zżera teraz :D

1. Ha:) No mają tak takiego obywatela:) I kilka innych fajnych zwierzątek:) Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie!

9. Hmm, łapię się na tym, że coraz bardziej pragnę poznać kraje Północy.
    Trochę to dziwne, że nie przeszkadza mi nawet ten... deszcz.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

1. Witaj Łucjo! Bo Północ naprawdę jest piękna:) A to piękno tkwi głównie w prostocie i surowości.. Jak tam zawędrujesz - zobaczysz, że nie będziesz żałować:) Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie!

10. lubię to miasto:-)
    cieplej niż u nas (bo Golfstrom), większa wilgotność powietrza- byłaś w Ogrodzie Botanicznym? koniecznie!
    Pozdrawiam:-)

1. Witaj Megi:) Do Ogrodu już nie dotarliśmy nad czym bardzo ubolewam:((( Ale jest po co wrócić do G.:)) bo i my polubiliśmy to miasto.. Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie!

11. Ależ fantastyczna wyprawa! Strasznie marzę...A nie byłam nigdy.:(
    Troszkę zazdroszczę.:)

1. Marzenia się spełniają!! Zobaczysz, że jak bardzo będziesz marzyć i będziesz chciała to osiągnąć - spełni się:)) Dobrego dnia!

2. racja :) Marzenia są piękne :) a kto ich nie ma jest biedny ;)

12. Pięknie tam nie byłam, zdjęcia zachęcają do odwiedzenia :) Pozdrawiam

Dziękuję za Wasze komentarze :)