niedziela, 12 października 2014

Jesienny Frombork

To jest bardzo ciekawe zjawisko, że weekendy w naszych stronach są zwykle deszczowe, wietrzne, ogólnie ... problematyczne.. Miało być dziś słonecznie i ciepło - jesienne babie lato.. I mieliśmy pojechać na Hel, pojeździć rowerami.. A tu co? O rana deszczyk, chmury, buro i ponuro. Tyle, że ciepło, to trzeba przyznać:) Szybka decyzja - nie będzie nam pogoda psuła sobotniego humoru - jedziemy do Fromborka! 
Frombork to jest urocze, malutkie miasteczko z baaardzo długą i ciekawą historią, położone nad Zalewem Wiślanym. Miasto Mikołaja Kopernika i Międzynarodowych Festiwali Organowych.. Jest we Fromborku przecudna Katedra i planetarium.. I najstarsze w Polsce wahadło Foucaulta, jedno z 10 w Polsce. Wahadło służy udowodnieniu, że istnieje ruch obrotowy i Ziemia obraca się wokół własnej osi:) We Fromborku jest cisza i spokój o tej porze roku.. I pełnia jesiennych barw..
Zapraszam na spacer:)

Wieża Mikołaja Kopernika - jak się okazało tu Wielki Astronom korzystał tylko z pomieszczeń mieszkalnych podczas oblężenia Fromborka, obserwacje prowadził z innego miejsca, do dziś nie ustalono, gdzie się ono znajdowało..
Panorama miasta z Wieży biskupa Michała Radziejowskiego
 Wahadło Foucaulta:):)
Może życiowe szlaki zawiodą Was w pobliże Fromborka - zajrzyjcie na chwilę do tego pełnego uroku miasteczka:) Naprawdę warto! 
I dobrej niedzieli i nadchodzącego tygodnia Kochani!

24 komentarze:

  1. ach, chętnie pospacerowałabym po miejscach tak pełnych historii:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Madelinko:) Fakt, Frombork to kawałek żywej historii.. Gdyby tam jeszcze był Uniwersytet mielibyśmy miasteczko w Polsce na wzór Lund czy Greifswaldu:) Ale i tak jest cudne:) Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
  2. Cudowne miejsce! Chetnie bym pojechala :) Dziekuje za reportaz! Milej niedzieli, Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Jolu:) Jak będziesz w okolicy - naprawdę warto zajrzeć:) Dobrego tygodnia Wam życzę!

      Usuń
  3. Dziękuję za podpowiedź, od dawna już planuję wykorzystanie weekendów na poznanie okolic mojego miasta. We Fromborku byłam kiedyś z wycieczką szkolną, ale jak to na wycieczkach niewiele z samego miasta zapamiętałam. I racja, że nie trzeba się przejmować pogodą, ja dziś wybieram się na długi nadmorski spacer na plażę w Brzeźnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha:) W takim razie warto odwiedzić Frombork ponownie:) I architektura zachwyca i sprawy związane z astronomią.. No i Zalew Wiślany - jedyny w swoim rodzaju:) A co do pogody to trzeba brać przykład ze Skandynawów, którzy mawiają, że nie ma złej pogody, jest tylko nieodpowiednie ubranie:) W okolicach Trójmiasta wiele jest takich małych perełek, które warto poznać:) Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
    2. Toteż często powtarzam, że najsłabiej znam to co mam pod nosem :( ale to się zmieni.

      Usuń
    3. :):) - dokładnie tak:) Z takich fajnych miejsc, urokliwych polecam latarnię morską w Rozewiu:)

      Usuń
  4. Podjęliście świetną decyzję. Dzięki Tobie poznałam niezwykłe miasto.
    Jestem zauroczona Fromborkiem i jak zwykle Twoimi cudownymi zdjęciami.
    Marzę aby moje życiowe szlaki zawiodły mnie do Fromborka.
    Wierzę, że się spełnią.
    Hmmm,u mnie dzisiaj jest bardzo mgliście. Mam nadzieję, że się przejaśni i zaświeci słońce.
    Miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo:) Dziękuję Ci za miłe słowa:) Jak tylko będziesz w okolicy - namawiam bardzo do odwiedzin w tym zachwycającym miasteczku:) Kawałek ciekawej historii.. I Katedra - jest przepiękna! A pogoda.. Na razie ciepło, ale zdecydowanie jesiennie.. Dobrego tygodnia!

      Usuń
  5. Czemu nie nie po drodze do takich wspaniałych miejsc ,,,
    Śliczne zdjęcia ,,,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Wioluś! Dziękuję za miłe słowa! Może kiedyś drogi Cię tam zaprowadzą:):) Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
  6. Jeszcze tam nie byłam, ale ta tajemniczość zdjęć bardzo zachęca na podróż w tamte rejony...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha:) A rzeczywistość będzie jeszcze bardziej interesująca:) Polecam bardzo i dziękuję za odwiedziny:)

      Usuń
  7. Nie przytrafił się jeszcze Frombork na mojej drodze życia;) Muszę pojechać bo widoki niesamowite. Zazdroszczę bliskości morza bo dla mnie to prawdziwa wyprawa. Najgorzej mieszkać po środku;) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Polinko:) No w istocie środkowa lokalizacja to pewien problem:) Pocieszeniem może być to, że tak samo daleko do gór jak i do morza:) Ale jak już nad morzem będziesz - Frombork wart jest grzechu:) Pozdrowienia cieplutkie!

      Usuń
  8. Droga Aniu, widzę, że podobnie spędziłyśmy weekend:)))
    U nas było ciepło, słonecznie... przepięknie po prostu!
    Twoje zdjęcia cudne i Frombork też, niestety trochę daleko...
    Pozdrawiam, dobrego tygodnia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Kasiu:) Wszystko i tak zmierza do listopada i coraz dłuższych wieczorów i siedzenia w domu:) Więc każdą wolną chwilę staramy się spędzać w plenerze:) Frombork polecam bardzo, jak będziecie w okolicy:) Pozdrowienia serdeczne i dziękuję za odwiedziny!

      Usuń
  9. Piekne miasto i jak swietnie komponuje sie z jesiennymi kolorami i aura!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W istocie - pięknie prezentuje się Frombork w jesiennych kolorkach:) Szkoda, że słonka nie było, byłby jeszcze piękniejszy:) Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  10. Kocham Frombork od lat,miłością od pierwszego spojrzenia!!!A nie byłam tam już ponad 20 lat.Pierwszy raz na polowej zbiórce harcerzy....super impreza.Ta pierwsza wizyta spowodowała,że chętnie bym tam wracała a jakoś mi nie po drodze.Miasto nas zachwyciło,wtedy pierwszy raz zobaczyłam inscenizację :Światło i dżwięk....niesamowite wrażenia.I wtedy też,pierwszy raz w katedrze uczestniczyłam w koncercie organowym....pamiętam,że kobieta-muzyk grała Bacha....tyle lat mineła a gdy zamknę oczy przypominam sobie tę chwilę i te emocje.Od tamtego koncertu często jeżdzę na koncerty organowe.Oczywiście najwięksi muzycy przyjeżdżają do Oliwy a ja chętnie zapraszam do Żarnowca....tam latem odbywają się piękne organowe spotkania!!!Dzięki za każdą wizytę u mnie.Kiedys musimy się spotkać w realu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Beatko:) W istocie - Frombork chwyta za serce:) Szkoda, że w sezonie są tam tłumy, ale festiwale organowe zawsze cieszą się dużą popularnością:) A Bach i organy - marzenie:) Pozdrowienia serdeczne i również dziękuję za odwiedziny!

      Usuń
  11. Pięknie :-)) i bardzo zachęcająco pokazane .Może kiedyś...
    Serdeczne pozdrowienia ze stryszku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ cudnie! Aż żałuję, bo nie byłam.
    A te widoki fantastyczne! Mam nadzieję,że kiedyś obejrzę.:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)