piątek, 15 sierpnia 2014

Spacer przez tundrę:)

Tundra, zgodnie z przyrodniczą definicją to obszar bezleśny:) I jest to prawda, sprawdziliśmy empirycznie:) To, czego nie widać na zdjęciach, to wiatr.. Ponieważ nie ma tu drzew i większych wzniesień - wiatr przemieszcza się swobodnie i jest bardzo przenikliwy.. Oj, jak ja zmarzłam tego dnia..


Dębik ośmiopłatkowy - relikt polodowcowy.. U nas można spotkać go tylko w Tatrach i w Pieninach. Bardzo chciałam zobaczyć tą cudną roślinkę w jej ojczyźnie..
 Pełnik - kolejna śliczna roślinka..
 Morze Barentsa - już nie takie spokojne i błękitne jak poprzedniego dnia...


Fragment nieużywanej drogi.. Hmmm.. lepiej było iść obok:) I jedna z tundrowych lepnic..
Drewniane słupki wyznaczają szlak.. Czasem są oryginalnie przyozdobione:)


 
Jak widać, Morze wyrzuca na brzeg przedziwne przedmioty:) Bardzo żałowałam, że nie było możliwości zabrania kawałków drewna.. W pięknym, szarym kolorze, wygładzonych przez Morze.. Miejscowi wykorzystują te dary w różny sposób:) Na przykład piękne komplety wypoczynkowe spotykaliśmy po drodze:)
Czosnek syberyjski - zmora norweskich rolników:) Krowy bardzo lubią tę roślinkę no i dużo jej jedzą.. A później mleko ma czosnkową nutę.. :)))
Kolejny obiekt pożądania - żelazne, pokryte patyną boje:) Cudne! Dużo ich tam zalega i może podczas następnej wizyty... :))))...

 Czy nie jest urocza w tym otoczeniu:)))?



Pozostałości domu, który był zamieszkany jeszcze w latach 50..

A w tej skrzynce jest zeszyt, w którym można zostawić wpis z przemyśleniami:)

Tego dnia opuściliśmy północną Północ i zaczęliśmy drogę w rejony bardziej południowe:) Chociaż również północne:) Następnym celem przed nami było A na Lofotach, oddalone od tych północnych rejonów o ponad 1100 km..
Do następnego spotkania z Norwegią zatem:)
I bardzo dobrego weekendu - zapowiada się deszczowy, ale taki również może być fajny:)

24 komentarze:

  1. Dla takiej przygody i takich widoków warto trochę "pocierpieć" w zimnie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))) - dokładnie:) Planujemy już nowy wyjazd tam:) Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
  2. Kolejne piekne zdjecia!!! Na pewno warto wyruszyc w tamte strony. Ciesze sie na kolejny wpis! Milych dni zycze, Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jolu:) Kraina jest przecudna:) Kolejne odcinki będą - o innych stronach Norwegii:) Serdeczności!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Cześć Aldi:) Tamte strony to samo serce natury:)

      Usuń
  4. Aniu dębik jest cudny.....ale te boje!!!!!!!!!!!!!!!!! rozmarzyłam się że mam takie w ogrodzie:)))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Qrko:) Ha:) Widziałam je w norweskich ogródkach, w różnej postaci.. Te żelazne na przykład - były szare w białe grochy:) No po prostu - cudne są, w każdej postaci:) Mój M. powiada, że powinniśmy tam zabrać przyczepę następnym razem:) Pozdrowienia serdeczne:)

      Usuń
  5. Stalowa szarość morza i kamieni jest nie do opisania piękna (na żywo pewnie jeszcze bardziej).
    Droga faktycznie na niewygodną wygląda, ale może jak popada bardziej swoją funkcję przyjmuje.
    No tego kalosza to z daleka można zobaczyć ;)
    Krowy wiedzą co robią, czosnek zdrowy przecież.
    Już widzę auto wyposażone w boje na bagażniku mknące na południe w sobie dobrze znanym kierunku. Tzn. do PL ;) Niemniej jest ślicznie ruda!
    Zostawiliście jakiś wpis????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha:) No i widzenie miałaś jak najbardziej słuszne:)))) Bo jedna mała, taka malutka całkiem boja żelazna, z nimi przyjechała:) I jedna w pomarańczach, plastikowa:) Mieszkały sobie na czas podróży w bagażniku dachowym:) Wpisu dokonaliśmy, inaczej być nie mogło i był on złożony z samych zachwytów:) A kolory tamtejsze to jest po prostu coś cudownego.. Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
    2. No to widzę, że "zbieractwo" u nas podobne ;) Co prawda nie mam boi (może dlatego, że nie mam ogródka???) ale co roku "skład rzeczy różnych" się mi powiększa.

      Usuń
  6. Kolejny raz oglądam Twoje zdjęcia. I ciągle czuje niedosyt.
    Ależ tam pięknie. Ktoś by powiedział przecież to tylko przyroda i krajobrazy.
    To fakt, a jak może zachwycać widokami czystej natury?
    Pozdrawiam świątecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo:) Dziękuję za miłe słowa:) I cieszę się, że zdjęcia podobają się Tobie:) A Przyroda, wydaje mi się, zawsze jest zachwycająca... cudowna i niepowtarzalna... Dobrej niedzieli!

      Usuń
  7. Pewnie słyszałaś jak mi szczęka opadła i walnęła o moją drewnianą podłogę?????:)))Cudowne zdjęcia,piękne miejsca,mogę tylko powiedzieć zazdroszczę.Chciałabym wybrać się Twoimi śladami.My siedzimy w domu,po 3 tyg nad jeziorem wróciliśmy i nawet się cieszę,bo trochę ogarnęłam,trochę porobiłam zapraw i upichciłam pyszne obiadki:)Mój mąż się rochorował i nie chodzi,ma ogromny problem z kolanem,więc nawet go nie namawiam na wyjścia.Leżę,siedzę,czytam,oglądam i jest dobrze!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Beatko! A to smutek z chorobą Męża.. Oby trwał jak najkrócej! Za to dobrze, że odpoczywasz:) Dziękuję Ci za miłe słowa i powiem tylko tyle - Norwegia jest cudna, w całości i tak tylko będziesz mogła - bardzo polecam wyjazd tam:) Pozdrowienia przeserdeczne!

      Usuń
  8. Twoje zdjęcia jak zwykle zachwycają , pytam zawsze brata o Norwegię a on mi odpowiada że tam tylko pracuje ,,a mi się ona podoba , choc tylko na zdjęciach ,,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Wioluś:) Dzięki za odwiedziny i miłe słowa:) Może warto wybrać się w odwiedziny do Brata:)? Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
  9. Zdjęcia znów piękne, zwłaszcza roślinki urocze:)))
    Te ławo-stoliki wypoczynkowe cudne i ten wypłowiały kolor drewna...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu:) Dla botanika te północne tereny to prawdziwy raj na ziemi:) Małe roślinki, a piękne:) Na Lofotach są całe łąki storczyków... eh..A u nas w niektórych rejonach już tylko ze świecą ich szukać, mimo, że chronione.. A drewno "obrobione" przez morze - cudo prawdziwe:) Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
  10. Ten wpis po prostu zapiera dech. Te zdjęcia są magiczne! Na północy, chociaż nie ma drzew, natura jest przepiękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa:) Twoje zdjęcia Norwegii również są piękne! Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
  11. Niesamowite zdjęcia, aż czuć zapach przygody :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czosnkowego mleka moje dzieci by nie przeżyły! :))
    Oj, widoki cudne... w sam raz na przemyślenia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne widoki...chyba Ci wynagrodziły zmarznięcie... ;) No i te skarby choć mało mają wspólnego z naturą to jednak pasują tam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)