czwartek, 24 lipca 2014

O naszej wyprawie w ujęciu syntetycznym:)

Wróciliśmy szczęśliwie i to bardzo cieszy:) Zadowoleni bardzo, oj, bardzo. Przejechaliśmy 6782 km naszym rodzinnym weteranem samochodowym - Golfem 3 combi:) Jak się okazało samochodem idealnym na norweskie górskie drogi i ... dopuszczalne w Skandynawii limity prędkości i ograniczenia:) Norwegia zaskoczyła nas kompletnie POGODĄ. Uwierzycie, że za kołem podbiegunowym temperatura osiągała 26-28C (!)? A tak naprawdę ten kierunek wakacyjny wybraliśmy dlatego, że miały to być wakacje w kraju chłodnym, bez upałów i skwaru... Ha, ha.. Na 19 naszych dni pobytu w Skandynawii dwa z nich były deszczowe i dwa takie, kiedy potrzebowaliśmy kurtki przeciwwiatrowe i polary. Gdy byłam w Norwegii w ubiegłym roku w czerwcu przez 9 dni, dwa z nich były słoneczne..
Przepiękna jest Północ Norwegii i już planujemy tam następną wyprawę. Surowa przyroda i brak cywilizacji skradły nam serce. Vesterålen i Lofoty to zupełnie inna Norwegia - również piękna, warta odwiedzin, ale zgodnie stwierdziliśmy, że Północ jest The Best.
Dziś kilka obrazków na zachętę do czytania późniejszych szczegółowych opisów naszych wrażeń i przeżyć:)






Cele osiągniete:)
Dobrego południa Kochani! Moje planuję spędzić na tarasie i poodwiedzać Wasze blogi:)

19 komentarzy:

  1. Zazdroszczę wspaniałej wyprawy! Może ja też kiedyś? Bardzo mi się chce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojedź Paulinko, pojedź koniecznie! Naprawdę warto! Jest to kraj spokojnych, przyjaznych ludzi i przecudnej przyrody:)

      Usuń
  2. Aneczko!!!!!!!!!jak tam pięknie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Qrko, cześć:) W istocie, jest tam bajkowo:) Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Jak zwykle mozna z toba.pozwiedzac , cudne widoki az chce sie tam byc,,,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Wioluś:) Pokażę następne:) I masz rację, też chciałabym wrócić:)

      Usuń
  4. ojej jak pięknie, pozdrawiam serdecznie ,to moje ukochane strony ,klimat który uwielbiam..Czekam na więcej .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, witaj:) Będzie więcej, na pewno:) A strony - cudne są, naprawdę:)

      Usuń
  5. Gratuluję niezawodnego autka:)))no i zazdroszczę bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kochana! Autko jest kochane i niezawodne:) I spalało tylko 4,6 l oleju na 100 km, co bardzo nas ucieszyło:) Wyprawy będą następne na pewno:)

      Usuń
  6. Cudowne zdjecia!!! Jestem pewna, ze urlop byl bardzo udany :) J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jolu:) Oj, TAK! I jak zawsze, za krótki:) Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
  7. Piękne miejsca, widoki no i zdjęcia piękne.
    Mam nadzieję, że to nie koniec:)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu w progach Niebieskiego Roweru:) Dziękuję za miłe słowa:) Będzie ciąg dalszy, na pewno, tylko jak to po urlopie - mnóstwo spraw na zaraz:) Pozdrowienia!

      Usuń
  8. Anex, cieszę się , że jesteście zadowoleni z wyprawy :-)).Skandynawia to trochę taki inny świat. Wprawdzie byłam tylko w Kopenhadze i to dawno temu, ale wspominam z rozrzewnieniem. Cudowne miasto i ludzie których wtedy spotkałam też. Kiedyś miałam nadzieję , że uda mi się zobaczyć więcej, ale niestety,minęło prawie 30 lat i nie udało mi się tam wrócić. Pozdrowienia ze stryszku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marysiu:) Skandynawia to naprawdę inny świat:) Jawi się taka nawet z urlopowych wrażeń, które siłą rzeczy są nieco nieobiektywne, bo urlopowe:) Przede wszystkim - PRZYRODA... CUDNA.. A ludzie bardzo życzliwi, spokojni, przyjaźni.. Bardzo życzę Ci powrotu w tamte strony i serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  9. Niesamoiwta wyprawa i przepiękne zdjecia! Przejechaliście naprawdę kawał drogi, ale widać, że warto było:) Uwielbiam pólnocne klimaty, na pewno dobrze bym się tam czuła.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za miłe słowa:) Klimaty północne są niepowtarzalne i już do nich tęsknimy:) Chociaż tak jak napisałam - Norwegia zaskoczyła nas zupełnie wysokimi temperaturami:) Niesamowicie wyglądają górskie szczyty pokryte śniegiem gdy temperatura powietrza w otoczeniu osiąga ma 28C:):) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna jest Skandynawia. Na razie zobaczenie jej leży w naszych marzeniach.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)