wtorek, 27 maja 2014

Chleb orkiszowy

Pieczemy zwykle chleb żytnio - orkiszowy na zakwasie.. Od kiedy zaczęła się nasza przygoda z prawdziwym młynem:) (klik), w którym można dostać dobre mąki, właściwie nie odwiedzamy piekarni..
Dziś dla odmiany chleb z mąki orkiszowej na drożdżach. Największa zaleta tego chlebka - bardzo szybko się go robi i nie musi długo wyrastać:) Bardzo dobrze smakuje z ogórkami małosolnymi albo z pastą jajeczną:)

Receptura pochodzi ze strony Smakowity chleb (klik) - bardzo lubię tę stronę Tosi i Śliwki - prawdziwych pasjonatek pieczenia różnych chlebów:)
Dobrego wieczoru!

16 komentarzy:

  1. Tak czułam,że o ten młyn chodzi,gdy zaczynałam przygodę z pieczeniem ciasta,właśnie z tego młyna dostałam od koleżanki cały kosz mąki,cudna firma:)Chyba tam sobie pojadę po mąkę,bo chleb głownie pieczemy a nie kupujemy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Młyn w Pruszczu to prawdziwa perełka:) Bardzo lubię to miejsce:) A po własnych wypiekach te piekarniane - jakoś nie smakują.. Pozdrowienia serdeczne Beatko!

      Usuń
  2. Ale sprzedaży przez internet chyba nie prowadzą?:(
    Uwielbiam swojski chlebek, a Twój wygląda mega apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa Madelinko:) i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Chleb wyglada pysznie :) Tez rozpoczelam, dzieki zonie mego brata, piec chleb na zakwasie. To sa poprostu domowe pysznosci :) Zycze milych dni! Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, super! Witaj w gronie piekących chleb:) Jak się zacznie piec, to trudno przestać:) I jak się okazuje - wcale to nie jest takie trudne:) Dobrego dnia Jolu!

      Usuń
  4. Też piekę sama. Muszę... Chleb dostępny u mnie ma tylko nazwę, a ze smakiem chleba już nic wspólnego. Nie jestem piekarzem, nie jestem znawcą, nie umiem na zakwasie (może w końcu się zmuszę i zrobię???) , a szkoda nie ma jak chleb z ogórkiem, chleb z dżemem, chleb z miodem, chleb z chlebem ;)
    Smakowicie Ten Twój wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha:) Zrobienie zakwasu wbrew mitom nie jest trudne - podstawą jest dostęp do dobrej mąki.. Zajrzyj na tą stronę Dziewczyn "Smakowity Chleb" - tam jest przepis na zakwas, przepis jest bardzo prosty i klarownie napisany:) Zrobiłam z tego przepisu zakwas dla siebie i dla znajomych i naprawdę DZIAŁA:) Zagraniczne chleby to w istocie... porażka.. Chociaż w tym względzie i u nas nie wiele lepiej.. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Bardzo sobie bym życzyła, żeby takie tradycje gościły w coraz większej ilości domów, a dzięki takim postom jest to możliwe. Chleb jest na mojej liście wypieków wciąż nie zrealizowany, a skoro ten przepis jest łatwy to muszę przesunąć go na listę priorytetową :) bo już mam dość otaczających mnie dookoła konserwantów.
    Pozdrawiam eM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Krófko:) Dziękuję Ci za miłe słowa i koniecznie spróbuj - pieczenie chleba wcale nie jest takie trudne! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. I u nas działa domowa piekarnia, zaraz będę musiała kolejną dostawę mąki zamówić, bo żytnia już mi się kończy :-) A ten Młyn z Pruszcza, wysyła może mąkę? Czy tylko na miejscu można kupić?
    Chlebek wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczenie chleba uzależnia:):) Niestety Aguś, Młyn działa w tradycyjny sposób i nie posiada sklepu internetowego.. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Jesteś druga osoba która zachwala młyn w Pruszczu , muszę podjechać , jak będę u dzieci ,,,Szukam dobrego przepisu na chleb żytni , coś tam piekłam ale mi nie wyszedł ,,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha:) U mnie w pracy jest cały fan- klub tego miejsca:) Naprawdę, warto tam zajrzeć:) Napiszę post o żytnim chlebie w takim razie i podam przepis:) Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
  8. jak ja dawno nie piekłam chlebka....o paście jajecznej nie wspomnę:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Qrko:) To zapraszam do mnie - na jedno i drugie:) Serdeczności!

      Usuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)