środa, 19 marca 2014

Co w ogródku.. I pytanie:)

W ogródku jeszcze bardzo smutno.. Ten tydzień nie sprzyja roślinom - wieją wichry i temperatura nie przekracza znowu 5C.. Coś tam jednak powolutku zaczyna się zielenić..
Pisałam, że nasz ogródek jest dosyć problematyczny:):) Tegoroczny sezon rozpoczęliśmy od rozstania ze sporą ilością krzewów, bardzo zacieniały i tak nie za wielką przestrzeń.. I powstaje nowe miejsce na drewno kominkowe bo to teraz u nas priorytet:) Ale ciepło zimą - bezcenne!

Planuję w tym roku poeksperymentować i w tym miejscu z roślinami w pojemnikach, bo widać, że tym co zasiedlają grunt nie żyje się najlepiej:( Mimo starań różnych.. Może w pojemnikach będzie roślinkom lepiej..
Znalazłam taką inspirację:)

Dostęp do materiału potrzebnego do budowy takiej ławki mamy nieograniczony, trochę nawet jest dostępne od zaraz:), więc na pewno powstanie coś podobnego. Będą na niej stały donice z różnym asortymentem:)
Źródło (tu)
Podoba mi się również coś takiego.. Może jak już ogarniemy przestrzeń i zdecydujemy ostatecznie co i gdzie.. Może coś takiego, podobnego, małego.. zmieści się i u nas:) Co myślicie? Macie jakieś doświadczenia z podobną konstrukcją? Używaną w celach wypoczynkowych a nie uprawowych:):)? Mnie to miejsce zachwyciło..



Źródło również (tu)
Dobrego dnia:)

16 komentarzy:

  1. Fajna taka rekreacyjna szklarenka, ławka tez ciekawa, ale z wylewającymi się z niej roślinami będzie wyglądała ciekawiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha:) Już się nie mogę doczekać tych prac ogródkowych.. A tu ciągle zimno i wieje.. Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
  2. Fajne miejsce na drewno - też by nam się takie przydało. Moje roślinki mimo temperatury i wiatru wyraźnie rozkoszują się deszczykiem - bardzo już tego potrzebowały :) U mnie też niedawno krzaki poszły "pod nóż" i odzyskałam trochę przestrzeni i przede wszystkim słońca :) Powodzenia w ogarnianiu przestrzeni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsce na drewno zdominowało wszystko ostatnio:):) Ale trzeba przyznać, że te urządzenia są całkiem fajne i nawet komponują się z roślinami w ogródku.. I całkiem sporo mieszczą tego drewna.. Walka z krzakami i u nas trwa, nawet maszyna do rozdrabniania gałęzi się pojawiła.. Krzaki mamy takie dobrze wypasione, 20 - letnie a nie wszystko daje się spalić.. Dziękuję za odwiedziny i również powodzenia w ogródkowych zmaganiach!

      Usuń
  3. Faktycznie, ten tydzień nie sprzyja roślinom. Deszcze zniszczyły wszystkie krokusy. Czekam na kolejne kwiaty cebulkowe. Podoba mi się Wasz pomysł na drewutnię. Drzewo do jesieni przeschnie...My też już mamy ściętą jedną partię drzewa. Kolejna jeszcze nie pocięta ale przykryta suszy się.
    Na wielu fińskich, szwedzkich, norweskich blogach oglądam takie rekreacyjne szklarenki. Mają tam poustawiane duże donice z pomidorami, kwiatami. Bardzo mi się podobają.
    Ja mam tylko tunel foliowy w którym sadzę pomidory, paprykę, sałatę, rzodkiewki i koperek... Ja też nie mogę doczekać się prac ogrodowych. W ogrodzie nie byłam od soboty.
    Najwyższa pora by pod folią posadzić rozsadę sałaty i wysiać kalarepkę, kapustę ozdobną...
    Życzę Ci słonecznej, ciepłej pogody.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo:) Dziś nareszcie z pogodą lepiej:) I u nas temat drewna dopiero się zaczyna w tym sezonie, ale cieszę się, że mamy miejsce fajne. Szklarenki skradły moje serce - ogromnie mi się podobają i myślę, ze można połączyć w nich funkcje użytkowe z wypoczynkowymi.. Pozdrawiam serdecznie i powodzenia w pracach ogrodowych życzę!

      Usuń
  4. He he taką drewutnię na drewno,chętnie byśmy zrobili:)))Ale Twoja wygląda nieźle:)U nas też od jesieni wygospodarowany teren na drewutnie i pierwszy grzewczy sezon za nami i już wiem,że kominek jest najlepszą rzeczą jaką mam:)Uwielbiam go:)Co do szklarenek to nie ma doświadzenia,mam jedną olbrzymią w sklepie,gdzie trzymam kwiaty rabatowe.W domu nie mamy szklarenki a przydałaby się:))))Więc chętnie przeczytam jaką wybrałaś.Marzy mi się tak warzywna....A wiesz że od jutra u nas piękna pogoda????Borę sie za sprzątanie centrum ogr. i mojego ogrodu w Nadolu...aż mnie te paluszki swędzą:)))Nie mogą doczekać sie pracy!Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Beatko! Zgadzam się w 100% - kominek jest The Best! Już nie wyobrażam sobie życia bez niego:):) To jest nasza 4 drewutnia, a 5 jest w drodze:) Ponieważ w naszych ogródkach mało co chce rosnąć, taka mini - szklarnia by laby fajnym rozwiązaniem. Ale to dopiero w przyszłym sezonie - mamy czas jeszcze pomyśleć i poszukać opinii.. W tym roku czeka nas budowa schodów z tarasu do ogródka.. A dziś rzeczywiście ładnie i może wreszcie te prace ogrodowe uda się zacząć:):) Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
  5. Podczas letniej ulewy musi być cudnie siedzieć w takiej ciepłej, suchej szklarni i patrzeć na szaleństwa przyrody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Bee:) Mnie się ogromnie podoba ta budowla:):) I mam nadzieję, że uda się ją mieć:) Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
  6. Inspiracje i Twoja chęć do działania robią wrażenie i motywują również :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Krófko:) A to ciesze się bardzo:) I pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Qrcze fajna taka altana..ale jak usiedzieć w niej w upalne lato???? Egipt nad Bałtykiem:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha:) Nasza będzie miała sporo drzew dookoła:) Liczę, że będzie spory cień:) Pozdrowienia!

      Usuń
  8. Wszechogarniająca zieleń! Pięknie, zdrowo i aż chce się mieć coś takiego u siebie. Ja jestem zakochana w takich wielkich szklarniach ze skandynawskich blogów. Coś wspaniałego. Choć oczywiście to ten wystrój czaruje wszystkich. Ale miło popatrzeć :-) Drewutnia zaś to konieczność. My palimu samym drewnem, więc temat schnięcia i przechowywania drewna mamy w jednym paluszku :-) Pozdrawiam ciepło i wiosennie :-) Dziś jestem tak naładowana pozytywną energią, że aż kipi, więc mogłabym wyściskać każdego człowieka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Gosiu:) Dziękuję za pozytywną energię, która płynie od Ciebie:) U nas dziś pierwszy taki ciepły dzień, więc akumulatory jeszcze nie naładowane:) Ale jutro dzień w ogródku zaplanowany - więc będzie OK:) My też prawie samym drewnem palimy i przechowywanie rozpracowujemy coraz bardziej:) A takie szklarenki to jest po prostu TO:) W naszym ogródku nie za wiele chce rosnąć, mam więc nadzieję, że w takiej budowli byłyby lepiej chociaż kwiatkom w doniczkach:) Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)