piątek, 24 stycznia 2014

Testowanie:)

Dziś chciałam się podzielić z Wami małą radością:) Trafił w moje ręce wiekowy dosyć Nikon Coolpix 8800.. Swego czasu (w roku 2004) postrzegany jako bardzo cool - cyfrówka.. Moje próby fotograficzne zaczęły się od aparatu Zorka 5 poprzez widoczną tu na zdjęciu Prakticę.. No i jakoś te modele zniechęciły mnie na długo do zgłębiania tajemnic fotografii.. 
Później nastała era aparatów automatycznych, kompaktowych, bo wygodne no i oczywiście:):) aparatów (!) w kolejnych telefonach.. Zdjęcia przecież "wychodzą" robione i takim sprzętem:) 
Ale od zawsze kolejnym naszym marzeniem do zrealizowania jest - lustrzanka.. 
Zdjęcia poniżej zrobiłam ową dosyć wiekową już cyfrówką Nikona. Są to zdjęcia zrobione wieczorem, przy sztucznym oświetleniu i są one absolutnie "próbne".. W sensie takim, że  testowałam "z marszu" różne ustawienia w trybie pracy manualnym tego aparatu..
Jestem zaskoczona tym co wyszło:), na plus oczywiście:) I dlatego chciałam podzielić się z Wami tą radością... Są to pewnie prawdy oczywiste:), ale i tak cieszą:) Jeżeli stary aparat cyfrowy może zaskoczyć fajnymi zdjęciami, to hmmm... Mozna tylko pomarzyc, co mogłaby nowa lustrzanka:):)
W używanym ostatnio przeze mnie automacie Olympusa robienie zdjęć wieczorową porą nie ma specjalnie sensu, nawet przy zastosowaniu sprytnych sztuczek z tzw. trybem nocnym.. Widać to na różnych zdjęciach bloga:), ale co tam.. Wychodzę z założenia, że zdjęcia, nawet te niedoskonałe technicznie mają stanowić pamiątkę i radość dla mnie.. A jest mi bardzo miło, że czas już jakiś chcecie je oglądać ze mną:)) 
Nikon na razie z nami zostaje, cieszę się, że będę mogła posprawdzać różne jego możliwości:)

Dobrego wieczoru!




21 komentarzy:

  1. Naprawde, bardzo piekne zdjecia wyszly!
    Zycze milego weekendu i kolejnych prob z fotoaparatem :)
    Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Jolu:) Dziękuję za miłe słowa:) Również życzę Ci dobrego weekendu! Aparat testuję i sprawia to wiele radości:)

      Usuń
  2. Cudne zdjęcia!!!Hiacynty też:)Wiesz,ja od dziecka kochałam fotografię,nawet chciałam się w tym kierunku kształcić w Liceum Plastycznym w Gdyni...ale spasowałam.Mój tata uwielbiał fotografię i popierał moje pasje.Za pierwsze zarobione pieniądze,kupiłam na rynku w Wejherowie Zenitha,lustrzanę.....okazała się zepsuta:)Ale to był zawód:)Mój tata dał mi pieniądze na naprawę i potem biegałam robiłąm zdjęcia jak szalona.Czarno białe:)Sama je wywoływałam.Własnym wywoływaczem jeśli się nie myślę marki Krokus.Potem kupowałam już canony i do dziś używam aparaty tej firmy.Choć ostatnio zachwyciła mnie pewien Nikon,ale nie stać mnie na niego....szkoda,że aparaty są takie drogie:)A Praktikiera miał mój tato....ależ on kochał robić zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Beatko:) Ho, ho:) To prawdziwy spec z Ciebie:) U mnie mój M. miał tego typu hobby i jak trochę przy nim.. Później pojawiły się ma Dzieci i te wszystkie automatyczne aparaty:) Ale sporo mamy zdjęć robionych w sposób tradycyjny i zastanawiam się jak to wszystko zarchiwizować:) Canona nie znam zupełnie, rozeznamy temat jak przymierzymy się na poważnie do zakupu wymarzonego.. Ale to jeszcze za czas jakiś:) Pozdrowienia cieplutkie!

      Usuń
  3. super wyszły te zdjęcia! ja marzę o kursie fotografii i przede wszystkim o jakimś porządnym sprzęcie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Paulo:) Ha:) Porządny sprzęt i kursy to jedno, ale myślę, że Twoje, spontaniczne zdjęcia to największy skarb! Bo Twoje! Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  4. Sam aparat jest piękny, sam w sobie. Zdjęcia wyszły świetne. Ja kocham robić zdjęcia, ale... no właśnie, nie jestem profesjonalistką i wystarcza mi aparat taki, jaki mam. Ceny aparatów to jakieś szaleństwo. Chciałabym jakiś mniejszy, lżejszy i robiący świetne zdjęcia, ale cóż...w końcu to moja pamiątka i tylko dla mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Gosiu! No i super! Właśnie to jest piękne, że kochasz coś robić i to, że jest to Twoje! Pewnie, ze dobry sprzęt posiadać fajnie, bo nie ma wtedy wielu ograniczeń, typu światło, noc, brak słońca.. Ale to nie wszystko:) Fakt, że ceny aparatów są... oj mało fajne.. Dlatego trzeba się cieszyć i korzystać z tego, co dostępne:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Zdjęcia wyszły bardzo dobrze. Mam "coś " podobnego w domu, co stoi u Ciebie nad gwiazdkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Gigo:) Dziękuję:) Ha:) To znaczy, że masz opolską porcelanę:):) Piękna jest i bardzo oryginalna.. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  6. Zdjęcia fantastyczne. Przecież u Ciebie nie mogą być inne. Zawsze są bardzo piękne...
    Ja też bardzo lubię robić zdjęcia ale jestem dopiero na początku drogi...
    Kiedy zobaczyłam Twój aparat, przypomniałam sobie, że przecież mam od Rodziców kilka starych aparatów. One są na błony fotograficzne...Jest Praktica, Zorka i jeszcze jakiś niemiecki...
    Ja mam Canony, 20 i SX 40 HS, nie są ciężkie. Bolą mnie kręgi szyjne przy całodziennym chodzeniu i noszeniu na szyi aparatu...
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo:) Dziękuję Ci:) Oj, moim zdjęciom wiele brakuje w różnych dziedzinach:) Ale tak jak napisałam - są moje i dlatego cieszą:) Podziwiam niezmiennie Twoje - bo są bardzo piękne! Starej daty aparaty z pełnym wyposażeniem (obiektywy, filmy, statyw itp - miały swoją wagę, oj miały) Canona nie znam zupełnie, ale dobrze mówią o tej marce, a Twoje zdjęcia potwierdzają tą opinię:) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  7. So nice pictures and you have a lovely blog!

    Love Titti

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello! Thank you very much for your visit and kind words :) Regards from Gdansk!

      Usuń
  8. Piękny klimat zdjęć , lubię takie.A nikona zazdroszczę hi hi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj:) Dziękuję za odwiedziny:) A Nikon pokazał raz jeszcze, że jest firmą godną szacunku:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia, marzę o takim sprzęcie...widać klasę, nie ma co! uściski i dziekuję za odwiedziny u mnie :-)**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Madziu:) Marzenia się spełniają:) No a Nikon to Nikon:) Serdeczności!

      Usuń
  11. Wyszły Ci przepiękne zdjęcia:) Mnóstwo prawdy jest jednak w stwierdzeniu, że to nie aparat robi zdjęcia- jest tylko pewnym niezbędnym do nich sprzętem- a człowiek- a Ty potrafisz:)
    Sama od kilku zaledwie dni jestem przeszczęśliwą posiadaczką Nikona- padło na d5200, ale tylko szczęśliwym zbiegiem okoliczności - urodziny zbiegły mi się z awarią (agonią raczej) starego olympusa i małżonek się postarał;)
    Pozdrawiam Cię serdecznie- muszę częściej do Ciebie zaglądać, bo tak tu pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię bardzo serdecznie! I dziękuję za tyle miłych słów:) Moim zdjęciom wiele brakuje w różnych dziedzinach:):), ale zgadzam się z Tobą, że zdjęcia i ich powstawanie to ma być radość dla autora:) Ho, ho! Fajny sprzęt dostałaś, na pewno sprawia wiele radości:) Zapraszam Cię serdecznie - rozgość się i wpadaj jak najczęściej! Pozdrowienia!

      Usuń
  12. Aneczko...mój mąż obiecał mi jakiś sensowniejszy aparat na rocznicę ślubu...ale ja boję się trochę lustrzanki..czy jej podołam:)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)