piątek, 28 czerwca 2013

Norwegia - PART I

Norwegia - jaka jest? Pierwsze wrażenie.. Zielona, błękitna, górzysta, przecudna i ZIMNA:)  Był to od dawna wymarzony kierunek podróży..  I warto marzyć, bo jak się czegoś naprawdę chce, marzenia się spełniają:) 
Wylądowałyśmy na wyspie Vigra w pobliżu Alesund - niedużego portowego miasta na zachodnim wybrzeżu Norwegii. Ålesund to architektura w stylu Art Nouveau, fiordy i Alpy Sunnmøre.
 Miasto jest niewielkie, bardzo malowniczo położone (w Norwegii swoją drogą nie ma "nie-malowniczych" miejsc:), związane z rybołówstwem i przetwórstwem tego, co złowione.


 

 Wspięłyśmy się na górę Aksla - widać z niej panoramę miasta i przepiękne Alpy Sunnmøre. 




 Maleńka huta szkła:) Można oglądać cały proces i jest tam CIEPŁO:)


Mieszkałyśmy na wyspie Haraid - atrakcją jest połączenie promowe z Sulesund do Haraid, co ciekawe promy odpływają zawsze o czasie i działa wszystko jak w zegareczku:)
Widoki z okien mieszkania:)


 Tu moja fascynacja (mała próbka) wszystkim co rośnie w pojemnikach:)
Są widoki i takie (ciekawe, czy to specjalna rasa owiec nadmorskich:)?



Hmmm.. Dużo tych obrazków - ukłony dla tych, którzy wytrwali:) I co - do usłyszenia w następnym odcinku - będą góry i fiordy:)
Dobrej soboty!


23 komentarze:

  1. Wytrwałam ;) Nadmorskie owce???!
    Zapraszam do Szkocji, podobnie i właśnie te nadmorskie mieściny! Uwielbiam. Kolorowe. Różnica chyba taka, że więcej kamiennych domków niż drewnianych. Reszta jednak taka sama, mogłabym się pomylić.
    Czekam na part II z niecierpliwością ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Teresko:) Dziękuję za odwiedziny:) Szkocja jest kolejnym marzeniem i mam nadzieję że się spełni:) Widziałam zdjęcia kwitnących szkockich rododendronów i przepadłam:) A owce na plaży to widok jedyny w swoim rodzaju:) Serdeczności!

      Usuń
    2. a to prawda, że są piękne i cała masa ich tu. mnie jednak przeszkadza ich zapach... za słotki

      Usuń
  2. Zajrzałam do Ciebie i achhhh rozmarzyłam się...cudnie...pięknie..nic tylko tam być:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Ano tak - żal było wracać do domku:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Aniu, ja będę czekała na kolejną porcję:-) Wiem, że nie powinnam tego pisać, ale nadal mam niedosyt;-) Ok, żartuję, zdjecia od Ciebie są cudne! Dziekuję i ściskam mooooocno:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Gosiu:) Odezwę się niebawem:) Dziś była baaardzo pracowita sobota:) Zdrowiej Kochana!

      Usuń
  4. What a great series. I love harbours :-)

    Best regards from the Netherlands,
    Gert Jan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Gert:) Indeed - a small port city is beautiful! Also, thank you and best regards from Gdańsk!

      Usuń
  5. Piękne zdjecia. Również marzę o Norwegii, le jakoś ciągle mi do niej nie po drodze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! U Ciebie również piękne góry! A droga do Norwegii na pewno kiedyś się znajdzie:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Fajna wycieczka - dzięki! ;o))
    ozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aguś:) Dzięki za odwiedziny - pozdrawiam!

      Usuń
  7. Nie wiem, czy pisałam,ale od paru lat dostaję z Norwegii kartki, są przepiękne, nie do uwierzenia, że tak bajeczne krajobrazy można tam podziwiać. I od tych kilku lat marzy mi się wypad do chłodnej Norwegii w skwarne lato. Na pewno kiedyś...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, witaj Lewkonio:) Żyjesz:) Zdjęcia nie oddają prawdziwej urody tego dosyć egzotycznego kraju:) Miałam szczęście - u nas było skwarne 35C a tam najwięcej 18C. Serdeczności!

      Usuń
  8. Kochana - w piękne miejsce popadłaś, zaprawdę! :)
    Dziękuję za tę wirtualną wycieczkę, wróciły wspomnienia pieknej Skandynawii. Pozdrawiam najserdeczniej! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Anetko! Dzięki za odwiedziny:) Cieszę się, że spodobała Ci się wycieczka:)Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  9. Aniu, ciekawy wpis. Ooczywiście, że wytrwałam do końca i czekam na kolejny odcinek.
    Owca nadmorska :)
    Podobny pomnik rybaczki stoi przy dawnym targu w Karlskronie, prawda? :)
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu:) Zgadza się, podobna Pani z rybkami znajduje się Karlskronie:) Tylko taka trochę bardziej wygładzona:) Owce robiły cudne wrażenie na tej plaży:) Pozdrowienia cieplutkie!

      Usuń
  10. Piękne widoki, cudownie położona miejscowość. Zdjęć nie za dużo, czekam na następne z pięknej Norwegii. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Gigo:) Dzięki za odwiedziny - zdjęcia będą niebawem:) Serdeczności!

      Usuń
  11. alez cudowna ta Norwegia":))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Qrko:) Ma wszystko co trzeba - i morze i góry i cudne roślinki:) Serdeczności!

      Usuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)