poniedziałek, 27 maja 2013

Łódź:)

Ubiegły tydzień spędziłam w Łodzi. Pisałam już, że Łódź to miasto kontrastów - nowoczesność przeplata się z secesją, niestety, zniszczoną dosyć mocno.. Cieszy bardzo to, że wiele się w Łodzi dzieje i to dobrego, jest wiele projektów rewitalizacji XIX fabryk (w jednym takim projekcie, który stał się hotelem miałam przyjemność mieszkać przez ubiegły tydzień), całych ulic, powstają stare-nowe lokalizacje ciekawych muzeów:)
Tym razem był czas na krótką wycieczkę (zwykle na innych wyjazdach służbowych czasu starczało na wizytę na Piotrkowskiej i później, jak już zaistniała - w Manufakturze).. Tym razem trochę mniej uczęszczane ścieżki.. Jak zawsze - pozostał niedosyt i postanowienie, że należy się Łodzi porządny wyjazd i zwiedzanie:) Namawiam i Was - Łódź ma wiele twarzy, mnóstwo uroku i bardzo ciekawą historię..

W bardzo dużym skrócie zwiedzaliśmy Muzeum Kinematografii zlokalizowane w pałacu XIX łódzkiego fabrykanta Karola Scheiblera. Są tam fantastyczne zbiory plakatów kinowych:)

Przypadkiem znaleźliśmy się w miejscu, gdzie drukowane są książki artystyczne... Cudne miejsce i jeszcze bardziej cudny właściciel - Pan Paweł.. W dobie e-booków takie miejsce to czysta magia:)


No i Manufaktura.. Najbardziej podobają mi się te duże typograficzne nazwy Manufaktury..


Przepraszam za jakość zdjęć, ale oczywiście zapomniałam zabrać aparat:( i zdjęcia tylko z komórki..
Pozdrawiam Wszystkich tu zaglądających i bardzo serdecznie witam nowych Obserwatorów:):)
Dobrego tygodnia!

10 komentarzy:

  1. Obejrzałam z przyjemnością, bardzo lubię Łódź i też mam postanowienie powrotu tam i pomyszkowania po różnych kątach. Koniecznie muszę zajrzeć do tej drukarni! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Aguś:) Do drukarni zajrzyj koniecznie - właściciel jest przeuroczym człowiekiem, takim z pasją i pozytywnym zakręceniem:) - maszyny drukarskie ma nawet XIX wieczne.. Cudne są metalowe matryce liter i te szafki na nie:) Dla mnie - bajka:)
      W Łodzi fajne jest to, że mimo, że to duże miasto, wystarczy wejść w boczne uliczki i nie ma się wrażenia wielkomiejskiego tłoku, a spotkać można ciekawe rzeczy:) Pozdrowienia nadmorskie!

      Usuń
  2. Fajne zdjęcia i dzieki tobie teraz ja byłam w Łodzi , dziekuje za zdjęcia , Trochę juz z toba pozwiedzałam ,,,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Wioluś:) Dziękuję:) W istocie, trochę pozwiedzałyśmy razem:)
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  3. Nie byłam w Łodzi, więc chętnie pooglądałam miasto widziane Twoim okiem. Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Mamurdo:) Dziękuję:) Fajnie, że wpadłaś:) A Łódź jest naprawdę warta obejrzenia.. Serdeczności!

      Usuń
  4. A następnym razem zapraszam Cie kochana do Łodzi na spacer ulica Gdańską (nomen omen). Absolutnie najpiekniejsza łodzka secesja- nie tak rozreklamowana jak na Piotrkowskiej, troche zaniedbana, ale sa tam prawdziwe perełki:)
    Buźki z Łodzi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Kalinko:) Znam i na pewno wrócę nie raz na ulicę Gdańską:) Serdeczności nadmorskie!

      Usuń
  5. Polecam też Cmentarz Żydowski w Łodzi ... czarujący zakątek i mnóstwo secesyjnych (i nie tylko) zabytkowych nagrobków ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Asiu:) Cmentarz tym razem tylko z daleka nam mignął.. Kiedyś już prawie, prawie.. Ale okazało się, że o 15 jest zamykany:(, a zajęcia służbowe zwykle trwają dłużej:( Jest w planach i na pewno w końcu go zobaczę:)
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)