sobota, 25 sierpnia 2012

Wakacyjne impresje...

Jesteśmy w domu, pomiędzy wyjazdami.. Pierwsza część urlopu za nami.. Ogrom wrażeń, obrazów, doznań, zadziwień..
Okolice Suwałk są przepiękne.. Obecnie region ten należy do województwa podlaskiego, ale nasze historycznie zorientowane Dziecię twierdzi, że są to tereny Wielkiego Księstwa Litewskiego.. 
Krajobrazy inne zupełnie niż na Podlasiu, które znaliśmy do tej pory - więcej tu pagórków, lasów, naturalnych oczek wodnych.. 
Miejsca, gdzie czas się zatrzymał, gdzie żyją Ludzie z pasją, gdzie pielęgnowane są dawne tradycje, zwyczaje, obrzędy.. Gdzie chce się chcieć:)
Kilka obrazków - tak na szybko..
Puńsk - miejsce litewskie w Polsce:) Fantastyczne muzea, prowadzone "pro publico bono"..  Hafty litewskie, krajki, kilimy..
 
  Dożynki w Puńsku

 Suwalszczyzna to świat drewna i wszystkiego, co można wyrzeźbić:)
 
 

  Suwałki:)

 
 
Molenna Starobrzędowców w Wodziłkach
 Przyrodniczo i krajobrazowo:)
 
Inna zupełnie historia to spotkania z Litwą, jak również mosty w Stańczykach i Wigry..
Zatem cdn nastąpi:)
Pozdrowienia i jak najlepszych ostatnich wakacyjnych dni wszystkim życzę!

13 komentarzy:

  1. Ależ miejsca na krańcu świata znaleźliście:) Ja nigdy tam nie byłam, ale są rzeczywiście niesamowite. Czekam na dalszy ciąg:)
    Buziaczki
    M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne krajobrazy;-) A ja zupełnie nie znam Podlasia.
    Też niecierpliwie czekam na dalszy ciąg.
    Serdeczności ślę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nastrój wakacji jak w filmach "U Pana Boga : w ogródku i za piecem".
    Podobają mi się tamtejsze klimaty , widoki i spokój .
    Miło zobaczyć ,że takie miejsca jeszcze istnieją ,że można w nich wypoczywać .
    Chętnie zamieszkałabym jesienią w tym gospodarstwie gdzie rosną jabłonie , stoją krzywe płoty i pasą się czarne jak smoła krowy .
    Niestety życie w dużym mieście powoduje ,że urlop to sprawa drugorzędna , wypoczywać trzeba szybko , liczy się tylko praca , a następne wolne dni przysługują dopiero w grudniu.
    Tak , więc napawam się widokami z Twoich zdjęć Anex i troszeczkę , po cichutku , chyba zazdroszczę .
    Pozdrawiam serdecznie - życzę Ci miłych , udanych wakacji -Yrsa

    OdpowiedzUsuń
  4. ANIU PIEKNIE KUSISZ TYMI KRAJOBRAZAMI:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Suwalszczyzna to piękne krajobrazy , w Suwałkach zimą jeździmy na nartach ..:) Wiżajny to też cudna kraina :) .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja Mama z tamtych okolic pochodziła, ale ja już tam wieki nie byłam ( i szkoda, z tego co widzę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie. Dziękuję, że umozliwiłaś mi zobaczenie tych miejsc - warto było. Wspaniałe wakacje! Buziaki zostawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie odwiedziłabym muzeum i obejrzała ich koronki.Poza tym tereny gdzie jest cisza,to już rzadkość.Fajnie móc chociaż wirtualnie zwiedzić tamte strony.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Anex, fajne klimaty pokazujesz, moje klimaty! choć nigdy nie byłam w tych okolicach. Te koronki i makatki są cudne, lubię też drewniane rzeźby.
    Pozdrowienia ślę,

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie udało Ci się oddać na zdjęciach charakter tego niezwykłego zakątka Polski. Widać nawet, że nisko zaludniony - więcej byków niż ludzi ;)
    A co z obiecaną relacją z Holandii? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo cieszę się, że znalazłam tutaj tę wyprawę. Moja babcia pochodziła z Suwałk, niestety ja nigdy nie byłam w tych okolicach. Może kiedyś...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam nadzieję, że u Ciebie wszystko w porządku. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. kochana ..te krówska cie wciągnęły na drugie śniadanie??????

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)