piątek, 16 grudnia 2011

Miasto Świateł

Miasto świateł (tak jest określany Paryż) i trochę świątecznie:)
Pierwszy mój pobyt w Paryżu to było Boże Narodzenie, rok 1998.. Pamiętam jak wszyscy francuscy znajomi pytali, czy widzieliśmy juz choinki, które ustawione były na Pacu Zgody, czyli początku  Avenue des Champs-Élysées.. Jakie śliczne, jakie piękne one i och i ach..
Poszliśmy obejrzeć owo cudo paryskie, tak zachwalane. Rozczarowanie pamiętam do dziś:) Chodziło o to, że owe choinki pokryte były sztucznym śniegiem, jako że paryska zima w śniegi nie obfituje. No i to taka wielka atrakcja była i nowość w tamtym czasie..Cała dekoracja nie umywała się do naszego porządnego śniegu i naszych ślicznych choinek, które dekorują wiele polskich miast.. W ogóle dekoracje świąteczne w Paryżu ... mówiąc oględnie.. nie zachwyciły mnie ani razu, a miałam okazję kilka razy je oglądać.. Ze Świat w roku 98 mam kilka zdjęć, ale nie nadają się one do publikacji z racji parametrów technicznych:)
Zatem kilka obrazków dekoracji świątecznych w innych latach i kilka widoków iluminacji ogólnej:) 

Hotel de Ville w szacie świątecznej (siedziba Mera Paryża), na placu przed merostwem urządzane jest lodowisko miejskie.



Montmartre i dekoracje świąteczne rozpięte pomiędzy budynkami



Iluminacje codzienne:) Budowle z poprzedniego posta w szacie wieczornej..







 
 




Dobrze, że dziś początek weekendu:) A za tydzień Święta:)
Miłych świątecznych przygotowań weekendowych wszystkim życzę!

6 komentarzy:

  1. No faktycznie Paryż nie jest w blasku światełek świątecznych, ale u nas jest coraz ładniej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam taki defekt, że zachwyca mnie każde miasto oświetlone nocą:)
    No i mnie się taki wieczorno- nocny Paryz bardzo podoba!
    Miłego weekendu (bez przedświątecznego przepracowania)
    Buziaczki
    M.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ładne zdjęcia.

    W Paryżu byłam tylko raz. Tylko kilka dni, więc niewiele mogłam zobaczyć.

    Pozdrawiam

    Ada

    OdpowiedzUsuń
  4. Paryż nocą przecudny... aż mnie coś w żołądku ściska, bo nigdy nie byłam, a tak bardzo chciałabym być. Z tymi choinkami ze sztucznym śniegiem niezła historia :-) Ciekawe czy w tym roku będziemy musieli też z takich skorzystać... Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gigo:) masz rację:) Iluminacje w wielu polskich miastach są coraz ładniejsze:) Gdańsk nocą wygląda bajkowo, pokażę niebawem..

    Maggie:) - poza sztucznym śniegiem:) w Paryżu wszystko jest fajne:) Paris mon amur:)

    Aduś - życie jest długie, a marzenia się spełniają:) Zobaczysz - pooglądasz Paryż nocą:)

    Zosiu:) - napiszę Ci to samo co Adzie:) - marzenia się spełniają:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, Paryż na Twoich zdjęciach wygląda pięknie. Jestem ciekawa jakie ujęcia pokażesz z Gdańska :)

    Ale dzisiaj była paskudna pogoda u nas. Mam nadzieję, że jutro już się poprawi :)

    Pozdrawiam serdecznie!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)