wtorek, 25 października 2011

Zamość - Miasto Idealne:)

Kolejna podróż służbowa z cyklu "zwiedzać Polskę":)) Zasadniczo nie mam nic przeciw zwiedzaniu, ale.. Drogi rozkopane.. Tory kolejowe, jak również dworce i perony, poddane szeroko zakrojonym pracom remontowym:))
Ogólnie rzecz ujmując - warunki do podróżowania mało komfortowe..  Podróżnicy pocieszają się jak mogą - "jak to wszystko zbudują, Pani kochana, to będzie u nas Ameryka".. Oby:) - przynajmniej jeżeli chodzi o infrastrukturę transportowo - drogową.. Na razie podróż z Gdańska do Zamościa/z Zamościa, z dwiema przesiadkami trwa godzin 13 i 10 minut jako bonusik:))
Spotkanie służbowe intensywne bardzo było. Organizator zadbał jednak o to, abyśmy  miasto zobaczyli - w ogromnym skrócie i pośpiechu, ale zawsze:)  Zamość jest cudny. Kilka obrazków, bo lepiej oglądać niż czytać..




Trwa teraz w Zamościu rewitalizacja - po zakończeniu prac miasto ma uzyskać wygląd z czasów swojego powstania...



Miejsce szczgólne - zamojska Rotunda






Założyciel miasta - kanclerz Jan Zamojski


Na pewno tam wrócę - pooglądać to i owo w samym mieście na spokojnie. Jak również w okolicy, bo jest bardzo interesująca..

14 komentarzy:

  1. Byłam w Zamościu, ale sporo lat temu i widzę na zdjęciach, że to urocze miasto wypiękniało. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi sie podoba ratus z tymi schodami bylam tam w wakcje pierwszy raz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę koniecznie wpisać Zamość na moją listę.
    Bardzo ładnie wygląda na Twoich zdjęciach.
    Szkoda,że mnie nie wysyłają w podróż służbową na zwiedzanie miast :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Do Zamościa mam akurat nie bardzo daleko:) Niezwykły urok ma to miasto:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia i piękne miasto. Miałaś piękną pogodę!

    Jako ciekawostkę tylko powiem, że obecnym prezydentem Zamościa jest pan Marcin Zamoyski (n.b. urodzony w Sopocie) :)

    Pozdrawiam!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamościem również jestem zauroczona! Przepiękne, klimatyczne miasto!
    A wygranej w Candy szczerze zazdroszczę!!!
    ps. Konsekwencja- a co to takiego?:>:D:D
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za przemiły komentarz.

    OdpowiedzUsuń
  7. OJ WIDZE ,ŻE TO PIĘKNE MIASTO...ALE TAK DALEKO...MOZE KIEDYŚ..CHĘTNIE BYM JE ODWIEDZIŁA:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Gigo - witaj:) Oj, dzieje się dzieje w Zamościu, roboty na szeroką skalę i będzie jeszcze piękniej:)

    Aga - dziękuję za odwiedziny u mnie i miłe komentarze:) Schody Ratusza rzeczywiście robią wrażenie niesamowite..

    Moniu, miło mi Cię gościć, zaglądałam do Ciebie - fajne miejsca pokazujesz:) Zamość bardzo polecam! Te podróże służbowe zwiedzanie mają tylko przy okazji i najczęsciej w biegu:))) Ale zawsze coś:) - później najczęściej wracmy oglądać na spkojnie:))

    Eda - ale masz fajnie:) Niestety, nie da się mieć wszędzie blisko..

    Koronko:) - :))) Gratuluję wygranej w candy!

    Kasiu:) - pogoda w istocie była śliczna, chociaz chłodno juz dosyć. Z Panem Prezydentem Zamościa obecnym - święta prawda, miał nawet zaszczycić nasze spotkanie, ale nasz pobyt w Zamościu zbiegł sie jednocześnie z wizytą Pana Prezydenta RP:)) no i "obowiązki wyższej rangi" nie pozwoliły:))

    Lejdik:) - witaj! Ha:) konsekwencje to jest bardzo tajemnicza sprawa:)) Jasia bardzo przerażaly zawsze:) Z candy bardzo się cieszę:)

    Qrko - oj daleko ten Zamość, daleko.. Jechałam do Wwy w jednym przedziale z Tajemniczym Dyplomatą włoskim, który usiłował zrozumieć dlaczego na pokonanie dystansu 350 km potrzeba 6 godzin w pociągu..

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście piękne miasto. Jeżdżę dość często do Lublina, ale w Zamościu nie byłam. Moze następnym razem zaplanuje sobie chociaż jednodniowa wycieczkę...
    buziaki
    M.

    OdpowiedzUsuń
  10. ooo fajne miasto :) i fajnie, że była okazja do zwiedzania, bo warto-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. w Zamosciu nigdy nie byłam , ale wiele dobrego słyszałam..mam nadzieję ,ze i ja tam trafię..Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie byłam w Zamościu, ale zdjęcia aż zachęcają aby się tam wybrać ! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne zdjęcia, cudowny Zamość!
    Byłam, także polecam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)